Semesterkänslor, i alla fall för den del på jobbet

Igår hade vi vår sista gemensamma arbetsdag för terminen på jobbet. På förmiddagen gick vi igenom hur första veckan ska se ut och vilka aktiviteter som redan nu finns i kalendariet. Innan vi åt lunch fick vi varsin sommarpresent av chefen. Han höll en liten bokauktion! Han höll upp böcker, sa några ord om dem och den som först hojtade till fick boken. Jag valde "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg, som jag faktiskt hade tänkt införskaffa inom en snar framtid. Det är en barndomsskildring som handlar om Åsa och hennes pappa, handlingen utspelar sig i Västerås (där jag bor, kan jag berätta för er som läser och kanske inte känner mig). Jag har läst ungefär 60 sidor, så än kan jag inte uttala mig om den, men den har fått mycket fin kritik har jag sett. Jag ÄLSKAR att få bokpresenter kan jag tillägga!!!











En till trevlig "present" fick vi också, vi blev bjudna på lunch på restaurang
Real nere vid hamnen. Jättesmarrig salladsbuffé först och till varmrätt valde jag laxspett och potatisgratäng. När vi kom tillbaka till jobbet droppade folk av rätt snabbt, flera av kollegorna har nu gått på semester, en del jobbar en vecka till. Jag jobbar nästa vecka, tar sen semester i två veckor för att sedan börja jobba igen med sommarkursen "Datorer och data från grunden" som jag ska läsa på distans på Mitthögskolan Härnösand.
2008-06-20 @ 13:19:44 ALLMÄNT Permalink


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag har semester! Men det har nog inte gått upp för mig riktigt än...

2008-06-21 @ 20:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91