Tååårtan

Kan ni gissa vad det här är? "En tårta" svarar ni så klart. Japp, det är en tårta, men inte vilken tårta som helst, utan en ägg- och mjölkproteinfri tårta! Det GÅR faktiskt att göra en sån, jag provade igår. Jag bakade en tårtbotten utan ägg (innehållandes banan bland annat) häromdagen, och vaniljkräm gjordes av Rapsy Frutty-pulver. Grädden är sojabaserad och kan vispas så den åtminstone blir lite fluffig och krämig. Nils är sjuk så han ville inte ens smaka, men jag och Claes provade och den var faktiskt helt ok.Tårtbotten var väldigt stabbig, men smaken var det inget fel på. Jag har inte bestämt mig än för om jag ska göra sån tårta tills på söndag eftersom Nils ändå är mer intresserad av kakor och bullar, vi får se!

2008-06-02 @ 10:44:40 ALLMÄNT Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91