Sängångest! (hm...ett ord jag aldrig använt förut...spännande!)

Jag och Claes har börjat prata lite om det här med säng till Nils. En del av er vet ju att han har två sängar i sitt rum redan. Dels är det spjälsängen som han fortfarande sover i (som vi lånat av en kompis), och så den fina gamla växasängen som vi köpte på Blocket och som jag kämpade så med att slipa och måla för att få den fin. Köpte en ny måttbeställd madrass till den för 500 kr också. Nu när Nils har har provat att ligga i den flera gånger har vi insett något tråkigt - sängen är alldeles för smal för att vara bekväm att sova i för honom! *snyft* Ska nog försöka sälja den på Blocket...*snyft igen*
Det får nog bli en resårbotten med låga fötter och hemgjord gavel istället när det är dags att lämna spjälsängen. Helst skulle vi nog vilja köpa en 120 cm, men jag misstänker att det kan bli lite väl trångt i rummet då. Det vore ju mysigt att ha en så pass bred säng så man kunde ligga bredvid och läsa...vi får se hur vi gör. Jag ska nog i alla fall ta och besöka Åhléns någon dag för att se om de fortfarande har kvar tyget jag gjorde en tavla av, vill göra sänggavel av samma.


(bild från
www.millan.net)
2008-05-29 @ 10:39:13 ALLMÄNT Permalink


Kommentarer
Postat av: Soya

Nej va synd med växasängen.



bloggsvar: jag kommer nog till er i samma veva som jag ska hjälpa till med Pelles flytt. Tänkte inte ha så bråttom hem ju :)

2008-05-29 @ 12:02:34
URL:
http://abstinence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91