JULÅNGEST!


Egentligen tycker jag jättemycket om julen, att köpa julklappar, pyssla och pynta. Men varje år kommer ändå ångesten - hos vem ska vi vara och när? Vi har minst tre stället att åka till varje jul, och alla ligger ca 12 mil härifrån. Vi har firat hemma hos oss ett par gånger också och det kändes jättebra. Hur blir det i år då? Jag känner mig mest stressad som far runt och pusslar ihop människor och tider för att alla ska bli nöjda. Varför??? Det vore så skönt att bara stanna hemma och strunta i alla "måsten", att säga ifrån och meddela att de som vill gärna får komma till oss, men att vi inte åker någonstans! Hur ska vi lösa det?!

(Bild från www.animationlibrary.com)
2008-09-06 @ 17:17:40 ALLMÄNT Permalink


Kommentarer
Postat av: Soya

Man måste inte om man inte vill, tycker jag iaf. Jag vill åka till Borlänge på bebis första jul.

2008-09-06 @ 22:19:48
Postat av: Kirsi

Du skriver att det känns stressigt och ångestladdat att åka iväg.

Jag tror nog att du kan svara på frågan själv. Jag kände så det året vi fick Amanda. Vi åkte hem till min mor o far Amandas första jul. Men det var för jobbigt. Efter det har vi sagt ifrån och varit hemma. Det slutade med att både svärmor, svåger + sambo, mina syskon och mina föräldrar kom till oss. Nu mer är vi hemma hos oss på julen. Fungerar mycket bra. Inget stress eller ångest längre över att åka iväg. SKÖNT!

2008-09-07 @ 12:20:17
URL:
http://www.kikkansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91