Systrarna Ericsson får underkänt!

Förra veckan var jag och Nils på stan och skulle fika. Vi gick till konditoriet Systrarna Ericsson i Gallerian för jag tänkte att de har säkert någonting han kan äta för de har ett stort utbud på kaffebröd. Nils kan ju inte äta ägg eller mjölkprotein, så det blir ofta väldigt svårt när man ska fika eller äta ute. Nåväl, min vana trogen gick jag direkt fram till kassan för att fråga vilka bakverk han kunde tänkas få äta. Flickan bakom disken tog fram en stor pärm och bläddrade i, läste och läste...och sa att "det finns ju flera laktosfria alternativ". Jag sa att det tyvärr inte hjälper oss eftersom det är mjölkprotein han inte tål. Då sa hon att det inte verkade finnas något som han kunde äta! Då blev jag faktiskt riktigt sur och sa till att "Då får ni faktiskt ta och skärpa till er!" När vi gick därifrån och Nils insåg att han inte skulle få fika började han gråta, och det gjorde jag med! Fy f-n vad olycklig jag kände mig för hans skull! Vi knatade vidare till Wayne's Coffee och där fanns det faktiskt en chokladboll som Nils kunde äta, vilken himla tur! Tack Wayne's!

2008-12-16 @ 15:51:14 NILS Permalink


Kommentarer
Postat av: Soya

Nej nu fäller jag också en moster-tår här nere i småland. :(

2008-12-16 @ 22:57:05
URL:
http://soya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91