Gröna Lund

Utflykten till Gröna Lund igår var lyckad. Alla elever skötte sig jättebra, vädret var fint och alla verkade ha roligt. Rebecca lurade mig att åka Vikingaskeppet - det skulle jag INTE ha gjort. Efter att ha suttit på en bänk i närmare en timme och pustat av illamående blev jag tvungen att gå och prata i porslinsluren lite. Efter det blev det mycket bättre som tur var!
Jag spelade 50 kr på två serier nummer på ett Pinguhjul, tänkte att jag skulle vinna en Pingu till Nils, men hjulet stannade TVÅ nummer ifrån vinst! Besvikelsen var stor! När vi senare satt och vilade oss gick ett killgäng förbi med saker de vunnit, min kollega frågade då om Pingu var till salu. Vi diskuterade ett pris men kom inte fram till något som båda parter var nöjda med och de gick vidare. Men, en liten stund senare kom de tillbaka och fick då en slant och jag fick en Pingu! Hurra!
När jag kom hem och gav den till Nils var glädjen stor! Han älskar att titta på Pingu på film, och nu kom Pingu hem till honom! Han bar omkring honom, satte honom på golvet mitt emot sig själv och sa gång på gång "Hej Pingu!" Pingu skulle sitta bredvid honom i soffan och när det var läggdags skulle Pingu sova med Nils i sängen! När vi kom hem idag la han Pingu på köksgolvet och sa att han skulle sova där. Nyss var han ut i köket och sa "Pingu! Vakna"! Och nu sitter de i soffan tillsammans och tittar på Byggare Bob!

2008-06-10 @ 18:29:56 ALLMÄNT Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men vad kul att du oxå har en liten Nils =D Underbart namn! Vi hade inte alls tänkt på det innan men då han kom ut så var han lixom bara en Nils helt enkelt =)



Förstår att han blev glad över Pingu!



Ha en trevlig kväll.

Ulrika

2008-06-10 @ 22:21:01
URL:
http://uj76.blogspot.com
Postat av: Emelie

ÅÅhhh.. va roligt för Nils! Att Nils har fått en Pingu kompis! Puss Puss

2008-06-10 @ 23:39:45
URL: http://emlys.blogg.se/
Postat av: Soya

Hihi, va söt han är.

Hans nya polare :D

2008-06-11 @ 13:23:29
URL: http://soya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91