En lååång lista (för den som orkar)

Vilken svordom använder du mest? Fan
Äger du en iPod? Nej
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.30
Hur många resväskor äger du? 1 st
Använder du flip-flops? Japp, men jag MÅSTE slänga mina svarta, de är gamla och äckliga – men ack så sköna!
Var köper du dina matvaror ifrån? ICA och Coop
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden.
Vilken var den senaste filmen du såg? Ett öga rött
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Det beror på om min familj är ledig tillsammans med mig. Om bara JAG är ledig så umgås jag hellre med en vän än en barnfamilj.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En trädgårdsdesigners tjänster.
Har någon någonsin kallat dig lat? Det tror jag inte.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Ja, hälsokost (Valeriana tror jag den hette), men det var många år sedan nu.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Någon barnskiva.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Jag är inte så pass intresserad av musik att jag har några såna storfavoriter.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja, men om jag berättade vore det väl ingen hemlighet, eller hur?!?! Det var en elev som berättade något i förtroende, så det finns inte en chans att det jag yppar det för någon!

När var senast någon stötte på dig? Det var så länge sen så det minns jag inte ens (och hur attraktiv känner man sig nu då när man tänker på det?!?).
Vad åt du till middag senast? Våfflor med jordgubbssylt och glass.
Använder du huvtröjor? Nej.
Kan du vissla? Ja. Men tyvärr inte busvissla, en egenskap som faktiskt skulle vara bra att ha i mitt yrke (lärare).
Vem var den senaste som ringde dig? Min lillasyster Emelie.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Tyvärr blir jag åksjuk av nästan allt, så jag får väl svara Kärlekstunneln på Grönan, den går i lagom fart för mig.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja, konstigt vore det väl annars.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 021
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Det finns ett par att välja på här i stan…Hälla…Erikslund…de är rätt stora båda två, vet inte vilket som är störst.
Hur många syskon har du? Fem.
Är du blyg inför det motsatta könet? Ja det händer.
Vilken film kan du alla replikerna till? Grease kanske, kan de flesta av låtarna utantill i alla fall. Har säkert sett den 30 gånger eller så.

Äger du några band t-shirts? Nej, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra det heller.
När flög du senast? I mars (Egypten)
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 + en Trip Trap

Läser du för skojs skull? Ja varje dag! Nästan all läsning är för skojs skull. ÄLSKAR att läsa!
Pratar du några andra språk? Engelska, franska (ytterst lite) och spanska.
Diskar du din egen disk? Ja, och familjens, men vi turas om (fast det blir inte så jättemycket eftersom vi har diskmaskin).

Har du gråtit offentligt? Ja.
Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Japp, läste tre 7,5-poängskurser på distans på olika högskolor under våren och sommaren.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej. Men om vi får något mer barn så kanske det blir en tatuering till.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Om han vill, men jag betalar lika gärna.
Kan du kasta macka? Vet inte.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej, men på Bonaire som ligger där i krokarna (samma vatten i alla fall).
Vad har du med dig in på bion? Godis.
Vem var din favoritlärare och varför? Min svensklärare Anki som vi hade i åk 7-9 och latinläraren Bosse på gymnasiet.
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej.
Vad har du för väder? Vet inte, det är mörkt ute.
Har du en blogg? Ja.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Latin och historia första året (sen tröttnade jag ur på det mesta).
Gillar du att flyga? Ja det är ok, men långflygningar är jobbiga.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Empatisk.
När sov du senast på golvet? På en madrass på golvet hos min pappa i Örebro för någon månad sen.
Vilken är din favoritdrink? P2
Gillar du din boendesituation? Absolut!
Vilken är din mammas hemstad? Örebro
Din pappas hemstad? Örebro och Borlänge (har två pappor – en biologisk och en som jag växt upp med – båda finns i mitt liv och jag säger pappa till båda)
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 6-8.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Just nu känns det så, det går i perioder.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Någon enstaka gång kanske.
Vilken är din favoritfrukt? Banan.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ibland.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 35.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jag är svensklärare, behöver jag säga mer?
Tror du på liv på andra planeter? Lite kanske…
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Riktigt arg? En elev som betedde sig illa mot en klasskompis.

Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror inte på gud.
Vad var det senaste du åt? Äppelpaj.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Beror på situationen.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Det vet jag inte.
Gillar du senap? Ja, Johnnys är godast.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det är bara att bryta ihop och gå vidare!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Möjligtvis tandemhopp.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Det orkar jag inte fundera ut just nu.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Ja, ett jättefint halssmycket i silver och en miniatyrkopia av en bil.
Tycker du om att krama folk? Japp, kramas gärna!

Skulle du säga att du är trendig? Njaäee…men jag skulle vilja vara.

Äger du en digitalkamera? Ja.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? För flera år sedan var det någon som tyckte att jag påminde om Sandra Bullock (tycker jag dock INTE själv).
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? JA!
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Det är många, senast var det nog Tusen strålande solar.

Tycker du att du är attraktiv? Vid enstaka tillfällen, men mycket sällan.
Vad är du allergisk mot? Särskrivningar.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Mikael
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla!

 

Nu ska jag gå och fortsätta brodera på Nils blivande paketadventskalender!

2008-09-09 @ 21:22:05 LISTOR/TEST Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91